silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Sat Nov 01, 2014 15:46
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Off-topic
Fråga om Windows XP
Moderators: Team SH
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 1 of 2 [16 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Author Message
Kensai
Banned

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 19:06    Post subject:  Fråga om Windows XP   Mark this post and the followings unread 

Jo, det är såhär att min dator startar om och låser sig väldigt ofta, och jag misstänker att det är för att datorn är för varm. Så min fråga är följande:

Var/Hur stänger man av den saken som gör att datorn startar om vid för hög temperatur?

Tack på förhand
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Number 
c0licab
Alpha Team

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 19:39    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

du har säkert blaster... pwned. 8)
Jimbo(Swe)
Team SH

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 19:42    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Borde du inte ordna bättre kylning då?
Back to top
View user's profile Send private message 
Kensai
Banned

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 19:56    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jag har inte blaster, eller något annat virus kan jag försäkra er om.

Och bättre kylning är en sak jag får vänta med ett bra tag, så jag får ta till andra lösningar under tiden (se post #1 Smile)
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Number 
Sir Basil
VIP Member

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 20:23    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Tja, frågan är ju om du vill att den ska bli varmare... Saker och ting kan ta skada då liksom... Nedstängningen är en skyddsmekanism...

Det bästa råd som finns att ge är att skaffa mer kylning.

View user's profile Send private message MSN Messenger 
ICQ Number 
Kensai
Banned

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 20:41    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Aaargh... kan ingen bara säga? Very Happy

Nedstängningen hjälper inte alls, då jag oftast bara startar spelet efter omstarten igen Razz
Den är bara tidsförödande, och jag tror knappast det blir så varmt så att datorn tar skada.
Back to top
ICQ Number 
Sir Basil
VIP Member

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 21:36    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Ärligt talat har jag aldrig haft anledning att försöka... Så jag har ingen aning. Skulle tro att det kan göras i bios.

Men överhettning är inte att leka med. Jag vet folk som lyckats sabba datorn pga det...

ICQ Number 
Kensai
Banned

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 21:54    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Pffft... överhettning smögenspettning! Jag leker med vad jag vill Wink

Jag har redan kollat i bios, men kan ha missat det :?
Back to top
ICQ Number 
[NVA]ACE
New-spawned

PostPosted: Sun Nov 02, 2003 00:06    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

tror ej att det går att stänga av denna mekanism, in byggd i processorn.
annars kan du bygla pinne 3, 5 och 85... ne skämt å sido tyvär.. vet ej

ICQ Number 
Sir Basil
VIP Member

PostPosted: Sun Nov 02, 2003 00:15    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jag tror att det går att höja den temperaturen i mitt bios, men inte stänga av det. Det varierar ju dock från bios till bios...
ICQ Number 
Kensai
Banned

PostPosted: Sun Nov 02, 2003 00:19    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Mmm... jag har för mig att den går i Win ME och/eller Win 2000

Ok, hur höjer man den temperatur som reglerar när datorn startas om? Smile
Back to top
ICQ Number 
Sir Basil
VIP Member

PostPosted: Sun Nov 02, 2003 01:07    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Tja, jag tror att jag kan göra det i bios, men om du kan göra det vet jag inte.

Det beror på tillverkare och version...

Det är fullt möjligt att det går att göra i Win också, men jag har aldrig haft någon anledning att använda det, så jag vet inte. Jag har skaffat chassifläktar i stället.

ICQ Number 
Kensai
Banned

PostPosted: Sun Nov 02, 2003 01:30    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jag har Win XP, och det är ingen hemmatillverkad dator, så det bör inte vara särskilt avvikande.

Det ska gå med något program, har jag för mig. Jag vet dock inte vilket Sad
Chassifläktar låter väl ändå rätt mycket? Och de är dyra Crying or Very sad
Back to top
ICQ Number 
Zarkow
Team SH Leader

PostPosted: Sun Nov 02, 2003 05:11    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Det enda jag sett att man kan fippla runt med i XP är att bovka ur rutan som anger att datorn automatiskt skall reboota när det blir ett kritiskt fel ('blåskärm').

När jag byggde ihop denna burk av lite olika delar vart det lite spontana reboots så jag fick bocka ur den för att kunna spåra vilken del som felade genom dump-infon. (Dessutom hatar jag när datorn gör saker på egen hand...)

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Kensai
Banned

PostPosted: Sun Nov 02, 2003 13:11    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jo, den har jag också bockat av. Jag får väl ta en tur till BIOS eller nåt då Wink
Back to top
ICQ Number 
Page 1 of 2 [16 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Off-topic
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum