silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Thu Dec 18, 2014 05:58
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Off-topic
Team dB - Stödgrupp för den värnpliktige
Moderators: Team SH
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 3 of 16 [236 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, ..., 14, 15, 16 Next
Author Message
EmBra
VIP Member

PostPosted: Sat Jan 13, 2007 02:57    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jag har aldrig ångrat att jag gjorde lumpen, skulle vilja gå så långt som att säga att det är mitt bästa val någonsin. Ibland var det förbannat hårt och slitit och ibland var det glassigt som satan och allt är i efterhand hur kul som hellst.

Viktigaste rådet. Var dig själv och se till att inte ta det hela för allvarligt, förutom när du hanskas med vapnena.

Det bästa med det hela är alla kompisar man får. man kommer varandra väldigt nära på rekordkort tid och sånt håller i sig Very Happy

Back to top
View user's profile Send private message 
Apan
VIP Member

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 03:36    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

En väldigt viktig sak har vi missat när vi gett tips till vår gode vän dB angående lumpen är att han måste träna in argument inför den stora pankaks/plätt diskussionen som hålls i mässen varje torsdag. Jag tänkte därför hjälpa honom lite på traven med detta så han inte ska behöva komma tomhänt till denna.

När man läser kokböcker och dylikt så kan man klart och tydligt läsa att det heter PANNKAKA. Enklare än så är det inte.. eller? Vissa säger att deras mammor säger så. Iofs en väldigt god anledning att fortsätta. Det finns de som säger att det heter pannkaka eftersom de görs i en panna.

Om man funderar lite så finns det ju 2 saker som kallas pannkaka enligt kokböcker och dylikt. Det är dels det som görs i ugnen och dels det som görs i stekpannan. Gör man det i ugnen kallas det Ugnspannkaka, om det inte är fläsk i den. Då kallas det fläskpannkaka. Gör man det i stekpanna kallas det för pannkaka, om de inte är små. Då kallas det för plättar.

Som man förstår så blir resonemanget ovan lätt diffust och det blir en allmänn förvirring när man pratar om pannkaka. Allt blir alltså bara pannkaka. Det logiska tillvägagångssättet vid namngivning borde förstås vara att dela in olika saker i olika kategorier och sedan namnge dem med namn som för tanken direkt till vad de är.

Därför tycker jag helt klart att man måste skillja mellan det som görs i ugnen och på stekpannan. Eftersom alla är överens om att plättar görs på stekpannan och fläsk/ugnspannkaka görs i ugnen måste det väl ändå vara enklast att dra gränsen där.

Slutsats: Pannkaka görs i ugnen och plättar görs på stekpannan.

EDIT: Glömde lägga till ett antal Wink
Back to top
dB
AT with MBT LAW

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 03:54    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Haha Laughing
Men det heter ju pannkaka! Plättar är de som görs av pannkaks smet i ett plättjärn!

Svårare än så är det ju inte, och de som säger emot har ju inte alla hästar i hagen Wink

Men jag ska försöka memorera några av dessa, vem vet, kanske får jag användning av dem Very Happy

Arméns Jägarbataljon 15 januari-6 december 2007

Last edited by dB on Sun Jan 14, 2007 04:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
Apan
VIP Member

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 04:03    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Bra dB! Du gör precis som du ska på ditt lag. Skit i logiken och håll stehnårt på din åsikt. Det var alltid någon varje vecka som blev väldigt upprörd över hur fel vissa benämner denna maträtt =)
Back to top
dB
AT with MBT LAW

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 15:29    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jahapp.... snacka om antiklimax! Evil or Very Mad

17:00 Tåg nr 92 till
Umeå Luleå
Connex

Inställt

FAAN!
Har ringt runt halva norrland för att få tag på någon, tillslut svarade någon som berättade att ingen från dessa delar av landet kan ta sig dit.
Tidigast imorgon kommer jag iväg, om tågen kan lämna Göteborg vill säga, nedfallna el ledningar stoppar de flesta tågen här nu...

Back to top
web
VIP Member

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 15:39    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

lager du pannekaker i stekeovnen? Laughing hahaha, noe av det dummeste jeg har hørt! Første gangen jeg har hørt om noe slikt i hvertfall!

Futue te ipsum
Back to top
Apan
VIP Member

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 16:15    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

dB!

Nu tycker jag att du ska koka dig en kopp varm choklad och bäddar ner dig i sängen med en gång. När du ligger i sängen och dricker chokladen ska du tänka på hur skönt det känns att vara en fri man som får njuta av livet. Jag lovar att du inte kommer att ångra denna extra dag i frihet. Speciellt om 2 veckor när du sitter under en gran och fryser med en "jättehäftig" järnklump även kallad ak5 i handen.
Back to top
dB
AT with MBT LAW

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 16:25    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Haha, jo det ligger nåt i det du säger.... lägger nytt golv i köket istället Laughing

Men vem vet.... SH ikväll kanske? Very Happy

Back to top
web
VIP Member

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 16:39    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Hvordan fungerer det egentlig på sesjon i Sverige?

Hvordan blir man klassifisert og blir alle kalt inn til sesjon?

Sesjon: utskrivningsmøte for vernepliktige

Futue te ipsum
Back to top
Boss_Man
VVVIP Member

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 18:31    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Aj,aj,aj dB! Det var inget bra omen att resan blev inställd... Och till inryck
också. Man får genast olustkänslor och en klump i magen:

Befälen tänker garanterat att den där dB, det är en slö rackare, som inte
tar tag i problemen och löser dom. Han har ingen "Yes Man Magnetism"...
(som min Action Man-gubbe har, se annan tråd.)

Shocked

Dom andra kommer redan att ha hämtat ut sina grejor, installerat sig på
logementet och du riskerar att få den där sängen som ingen annan vill ha.

Naturligtvis skulle du ha rest upp redan i Fredags och haft hela helgen på
dig att plugga, reka, meka och fjäska.

Allt hänger nu på hur många som blivit försenade. Om det bara är du så
är det kört. Och alla hårda lapplänningar har säkert spänt för renarna och
tagit sig fram till regementet utan att ens bli anfådda...

Wink Wink Wink

Nu kräver vi att få en rapport här om hur det går! Exclamation

Last edited by Boss_Man on Sun Mar 11, 2007 04:47; edited 1 time in total
Back to top
dB
AT with MBT LAW

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 20:46    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Bossman... Surprised Jag har spenderat nån timma med att jaga ifatt någon att prata med på telefon där uppe, men det är söndag så jag nådde bara växeln, som är stängd.
Tillslut kom jag ändå fram till vakten som gav mig ett nytt nummer. Jag ringde numret och fick tag på en man med djup norrländsk dialekt och berättade läget för honom, han sa att jag inte är den ända som inte kan ta sig dit, alla de som ska rycka in och de som har ledigt från denna delen av landet blir minst en dag försenade.

...to be continued...

Back to top
Lethal_Impact
VIP Member

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 21:24    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Och det är nu du får den bästa lektionen innan lumpen, nämligen att tålmodigt vänta!
Och åter vänta.
Sen lite till.
+ en kvart eller två..
Sen! är det banne mig full fräs så skiten stänker!!! Twisted Evil
Sen får du vänta igen i 2 timmar eller nått.

Men det är ingen fara, du kommer att somna precis hela tiden. I tid och otid.
(kroppsskyddet är perfekt för tupplurar i skogen)

En annan diskussion är ju den då sörlänningar börjar beblanda sig med "highlanders" och påstår att det heter läcka och inte läka!!!
Som i: tanken läcker! Nej, den läker. Han läk.
(på I5 kunde vi alla fall försvara oss med att det var jamska, som INTE är svenska eller ens en dialekt)

Back to top
GeBBrY
AT-soldier

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 05:42    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

nu e de snart dags du!!
ha så jävla kul å gör massa sat tyg för mig....å sebbe va fan skulle ja göra i norge :S
just de ja dB
du e ju skyldig mig en hundring när vi ändå nämner knivning Wink
har du knivat mig än då?....inte som en riktig iaf vad jag kan komma ihåg

ja läste om kniv å grejjer...köp den som trident har hehe
vette fasen va han hög me den...igenom taket på en bil några gånger tror ja hehe

å zeldon...vadå dB å en dam? :S
dB e ju tjej Wink

Mr Nice Guy
IFAV

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:18    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

dB wrote:
Jahapp.... snacka om antiklimax! Evil or Very Mad

17:00 Tåg nr 92 till
Umeå Luleå
Connex

Inställt

FAAN!
Har ringt runt halva norrland för att få tag på någon, tillslut svarade någon som berättade att ingen från dessa delar av landet kan ta sig dit.
Tidigast imorgon kommer jag iväg, om tågen kan lämna Göteborg vill säga, nedfallna el ledningar stoppar de flesta tågen här nu...

Rolling Eyes På min tid så hade befälen sagt att man måste vara ute i så god tid att man hinner även om sådana här oförutsedda saker händer.
M.a.o, du skulle har räknat in detta i din reseplan. Tamejtusan om det ens är godkänt att komma försent om jorden gått under. Det ska man kunna ta med i beräkningen. Razz

Och du! Good Luck!

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger 
dB
AT with MBT LAW

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 16:15    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Mycket har hänt sedan du gjorde lumpen Laughing

2 timmar tills tåget går, allt är nog packat... hoppas jag...

Ska dela kupé med 6 andra personer, hoppas det är några ok typer.

Ska nog ta Bossmans råd och blogga lite smått i min egna lilla tråd, när jag får tillfälle vill säga.

Ha de gott och glöm inte bort mig Laughing Som om det vore möjligt... Twisted Evil

Spela mycket SH och ta't lugnt!

Back to top
Page 3 of 16 [236 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, ..., 14, 15, 16 Next
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Off-topic
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum