silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Mon Dec 22, 2014 15:26
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Heli immun mot andra helis?
Moderators: Team SH
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 1 of 3 [34 Posts]   Goto page: 1, 2, 3 Next
Author Message
Chief
New-spawned

PostPosted: Sun May 08, 2005 23:15    Post subject:  Heli immun mot andra helis?   Mark this post and the followings unread 

Är det bara jag som blir tokig på att när man har en "dogfight" mellan 2helis, klarar man flera LAW (eller vad dom där större raketerna är) och dom mindre raketerna.
Spelade nyss en runda på SH_Bocage, och jag fick in 3träffar med LAW och minst 5st mindre raketer utan att den andra helin dog...

Är det nån grafikbugg eller är helis immuna mot andra?

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
EmBra
VIP Member

PostPosted: Sun May 08, 2005 23:39    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

antar att det beror på att din burk anser det vara träff medans servern tyckert annat. Har upplevt samma sak.. dock inte med de små ffar-raketerna, bara hellfiremissilerna.

Back to top
View user's profile Send private message 
BADstars
VIP Member

PostPosted: Mon May 09, 2005 00:07    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

En hellfire (stora) spränger en heli.

De mindre (hydra?) vet jag inte hur många som behövs av men jag gissar 3-4 träffar.
Back to top
ICQ Number 
Chief
New-spawned

PostPosted: Mon May 09, 2005 09:28    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Hmm. kan vara så, för det brukar lagga onödigt mycket ibland. Har allt på lägsta (både ljud och grafik)
AMD 64 3000+
2x 512ram pc3200
Gfx 5600
8mbit (Telia)
Även när jag lirar på bra servrar så laggar det. Nån som vet varför?
Kan man lira på era klanservrar (GB, OG etc etc etc) utan PB på?

Frågar hellre nu än att starta en ny tråd =)

Back to top
jerka
VIP Member

PostPosted: Mon May 09, 2005 11:28    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

(Så gott som) alla sh-servrar kör med PB. Dvs du kan inte köra utan PB

Back to top
Superstar
Beta Team

PostPosted: Mon May 09, 2005 11:50    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Chief wrote:
Hmm. kan vara så, för det brukar lagga onödigt mycket ibland. Har allt på lägsta (både ljud och grafik)

Hei Chief, din maskin og linje ser jo helt OK ut med untak av grafikkortet som nok ikke klarer de høyeste oppløsningene, men dog burde fungere greit nok.
Test med "fps 1" i console ('~') eller FRAPS og se om du har "lagg" pga. dårlig frame rate eller nettverks problemer.
BF1942/SH hater andre programmer eller brukere som bruker internett oppkoblingen din slik som p2p, nedlastinger eller antivirus oppdateringer.

Beste måte å skyte ned andre helikoptere på er derimot ikke missilene, men å ha en dyktig gunner eller support på bakken Wink

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Straha
Team SH

PostPosted: Mon May 09, 2005 15:19    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Hög hastighet på linan är inte lika med bra ping. Vissa kan tom få bättre ping med modem än bredband lustigt nog...

Back to top
Chief
New-spawned

PostPosted: Mon May 09, 2005 17:01    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Nope, jag har ok fps... fullt^^ 99-100fps både med fraps och Bf grejset. Testade med det lägsta och högsta grafik/ljud, blev bara 5-10 skillnad i fps.
Sen har jag provat med alla program som kan sluka bandbredd, som msn, irc, gmail etc. Vilket inte gjorde nån skillnad :\
Sen har jag runt 30ping, vilket också är acceptabelt. Men fortfarande lagg :<¨

Sen kan jag ju säga att det laggar mera när jag är ute och kör pansar, än vad det gör i en stor strid mellan 1heli, 3tanks och massa infateri O.o

Vet ni om det finns nåt program som kan mäta vad som tar bandbredd? Från internet då.

Förresten så lekte vi lite med helikoptrarna, det var bara 5pers på servern så vi hann leka lite Smile

Back to top
ETAB
VIP Member

PostPosted: Mon May 09, 2005 17:08    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Med netlimiter kan du kolla vad som tar bandbredd.

www.netlimiter.com

TheSmurk
VIP Member

PostPosted: Mon May 09, 2005 17:27    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

har du någon produkt från Symantec dom drar satan med resurser.
Back to top
Chief
New-spawned

PostPosted: Mon May 09, 2005 17:40    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Kollade med Netlimiter, inget drar nån bandbredd :\
Och inte har jag nån produkt från Symantec.
Jag får väl helt enkelt vänta tills nån bättre lina kommer hit till lilla Öland Smile Ni är säkra än så länge Wink

På tal om Öland. Skulle vara kul om att få uppleva Öland i datorn Smile
Det är bra miljö, finns massa skog, lite småsjöar här å där, Långe Jan och Erik ^^ Jag kan bidra med lite IRL bilder om så behövs Wink

Back to top
Raft
VIP Member

PostPosted: Mon May 09, 2005 17:49    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

jag hade samma problem för ett tag sedan.. helikoptrar, pansarslag osv så fick jag lagg. Visste inte vad det berodde på och hittade heller inget som indikerade på vad det kunde vara. Så ominstallerades windows och de gamla programmen lades in igen och WIPS.. så flyter allt kanon..
Back to top
ConVicTen
VIP Member

PostPosted: Mon May 09, 2005 17:55    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

fick liknande problem efter byte av grafikdrivare, det flöt kanon när det sedan börjar lagga apa när det blir lite bly i luften... men då hjälpte det med en omstart...

Back to top
ICQ Number 
Chief
New-spawned

PostPosted: Mon May 09, 2005 18:17    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Tja... ska ta och prova nya drivisar till grafikkortet, kan nog bero på den nya versionen av SH. Fast det har ju hållt på ett tag. Men det laggar inte lika mycket, får några minuters extremlagg var femte minut. Nästan rekord Wink
Men men, enough whining, ska dra hem nya verrisar och göra en check av hela datorn.

Edit: Kan ju säga att det går bättre nu Smile Så nu blir det ännu med whoop-ass x)

Back to top
Zarkow
Team SH Leader

PostPosted: Thu May 12, 2005 17:11    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Om man är osäker på hur mycket träffar en enhet tål av ett visst vapen är det bara att starta upp en lokal server med conquest/coop och skjuta på enheten.

Sen finns det ju faktiskt en finurlig liten sak i fordons-GUIt som indikerar med text om du träffar motståndaren eller inte. Titta efter den, inte en smäll.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Page 1 of 3 [34 Posts]   Goto page: 1, 2, 3 Next
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum