silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Fri Aug 22, 2014 13:48
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Maps
Karta med en massa öar?
Moderators: Team SH
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 1 of 2 [20 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Author Message
Farks
Support-gunner

PostPosted: Tue May 03, 2005 21:36    Post subject:  Karta med en massa öar?   Mark this post and the followings unread 

Jag tycker att öarna på Lingonstigen är väldigt mysiga. Kan man inte göra nån bana med bara sånna öar? Alltså samma stil på öarna som på Lingonöarna. Very Happy

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
KiWi
Support-gunner

PostPosted: Tue May 03, 2005 22:05    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Skärgård av Androx
Back to top
Sg-Fearful
Assualt-soldier

PostPosted: Tue May 03, 2005 22:09    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

KiWi wrote:
Skärgård av Androx

Men den har väl dåligt med vegitation på öarna ? om jag inte minns fel....

Fast jag saknar den på de nuvarande SH servrarna!

ICQ Number 
Ernst
VIP Member

PostPosted: Tue May 03, 2005 22:11    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Sg-Fearful wrote:
Fast jag saknar den på de nuvarande SH servrarna!

Vi kommer dra upp en custom-server snart med vissa av RR-banorna, SM-banorna samt andra kartor som har släppts. Wink

Du är för dålig för att kasta sten.
Back to top
-Þara-
Beta Team

PostPosted: Tue May 03, 2005 22:36    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Tycker Skärgård var MKT bra! Norrpada skärgård.. Wink

www.hjerpeskans.se | Världens bästa svensk norska community |
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
EmBra
VIP Member

PostPosted: Tue May 03, 2005 22:43    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jo, jag gillade också skärgård...

Jag tycker det är synd att serverägarna inte blandar in lite custombanor i sina maplist. Är väl mest DICEs "fel".. då alla måste tanka packet och inte kan ladda banan direkt från servern de ansluter till. Men en mixserver.. det hade inte varit fel!

Back to top
-Þara-
Beta Team

PostPosted: Tue May 03, 2005 22:50    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

DICE har INTE direkt fört framåt mapmaking communityt, nej. Sorgligt, tänk vilka map-rotationer vi kunde haft nu. 2 år har gått Evil or Very Mad

www.hjerpeskans.se | Världens bästa svensk norska community |
Back to top
ICQ Number 
M3duz@
Spammer

PostPosted: Tue May 03, 2005 23:22    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

om alla serverägare skulle köra alla kartor skulle flera tanka kartorna Wink

men som sagt, DICE har knappast gjort det lättare för custom maps

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger 
KiWi
Support-gunner

PostPosted: Tue May 03, 2005 23:30    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

meduz@, vad skulle DICE ha gjort då tycker du?
Back to top
fegis
VIP Member

PostPosted: Tue May 03, 2005 23:43    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

KiWi wrote:
meduz@, vad skulle DICE ha gjort då tycker du?

Inte för jag heter meduz@ men vettiga storlekar på kartorna och inbyggt nedladdningssystem, kanske inte från spelservern men från annan server skulle lösa problemet...

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
ATIKO
AT with m45

PostPosted: Tue May 03, 2005 23:44    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Med tange på storleken på kartorna är det ju omöjligt att tanka dem från spelservern, men dom borde ha gjort det möjligt att länka samman 2 servrar så att det är en som hostar kartor och en som hostar spelet.

Har läst att det skall vara möjligt att hosta voip till bf2 på det viset, hur det blir med kartor vet jag inte.

edit:
fegis...
Back to top
Wobble
Banned

PostPosted: Tue May 03, 2005 23:57    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

jag skall övertyga hela TFV att vi skall slägna in alla custom maps på våra servrar eller iallfall dom som vi tycker om .. tyycker att allal andra servrar så som SLK / OG / OPFS / LIMBER / 344 borde göra samma Smile då måste folk tanka dom plus det blir lite roligare variation Smile
Back to top
ICQ Number 
fegis
VIP Member

PostPosted: Wed May 04, 2005 01:08    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

ATIKO wrote:
Har läst att det skall vara möjligt att hosta voip till bf2 på det viset, hur det blir med kartor vet jag inte.

Jag läste i en intervju att de inte löst problemet, det var dock en 3-4 månader sedan så det kan ha hänt saker men jag tror inte att vi skall hoppas för mycket.

Wobble wrote:
jag skall övertyga hela TFV att vi skall slägna in alla custom maps på våra servrar eller iallfall dom som vi tycker om .. tyycker att allal andra servrar så som SLK / OG / OPFS / LIMBER / 344 borde göra samma Smile då måste folk tanka dom plus det blir lite roligare variation Smile

Då många bara vill testa på modden och ytterligare en mängd spelare inte har bredband så tycker jag inte att man skall tvinga spelarna att tanka alla mappacks som finns. Det är bra med valfrihet, vill man spela icke orginalbanor så bör det finnas servrar som kör det men om man inte orkar tanka eller ens vet om var man hittar kartorna så bör det finnas servrar som inte kör Custom banor alls. Så har vi i OPFS resonerat och har därför en server som kör Custom banor och en som inte gör det. Något vi rekommenderar andra att göra, folk kan bli irriterade om de mitt i ett banbyte blir utsparkade från servern eftersom de inte har banan inlagd.
Over and out!

Back to top
ICQ Number 
Limber
Team SH

PostPosted: Wed May 04, 2005 08:08    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

fegis wrote:
ATIKO wrote:

Jag läste i en intervju att de inte löst problemet, det var dock en 3-4 månader sedan så det kan ha hänt saker men jag tror inte att vi skall hoppas för mycket.

DICE wrote:
VOIP can be enabled or disabled as a server option. Also, you can choose to use a separate machine to run your VOIP server, thus sparing some bandwidth and CPU on your dedicated game server. There are a few other options which allow you to set the ports used and customize the sound quality.

Låter som att de löst problemet, men man vet ju aldrig med de där tomtarna...

Ref:
Intervju ang. servrar
Back to top
fegis
VIP Member

PostPosted: Wed May 04, 2005 10:21    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Limber wrote:
DICE wrote:
VOIP can be enabled or disabled as a server option. Also, you can choose to use a separate machine to run your VOIP server, thus sparing some bandwidth and CPU on your dedicated game server. There are a few other options which allow you to set the ports used and customize the sound quality.

Låter som att de löst problemet, men man vet ju aldrig med de där tomtarna...

Ref:
Intervju ang. servrar

VOIP är den inbyggda voice-chat funktionen så nej, de har inte löst problemet Limber lille... Smile Tyvärr! De vill bara dela upp denna från den vanliga servern för att spara bandbredd för denna.

Last edited by fegis on Wed May 04, 2005 10:22; edited 1 time in total
Back to top
ICQ Number 
Page 1 of 2 [20 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Maps
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum