| Author |
Message |
raBBit
AT with MBT LAW

|
Posted: Sun Apr 24, 2005 14:03 Post subject:
omladdningsmätaren |
|
Jag diggar omladdningsmätaren hårt, den som roterar men skulle det inte vara bra att försöka få den i någon neutral färg. Upptäckte idag att om man har mycket fokk framför sig och har adrenaliet sprutandes ur öronen så är det lätt att man är lite för snabb på skjutknappen bara för att man ser att det är rött , spelade som svensk då. Om man typ gör den kanske gul med ett litet inslag av orange så skulle den synas väl mot de flesta bakgrunderna men ändå inte kunna förväxlas med de norskas röda på namntaggarna.
|
|
Back to top
|
|
 |
Straha
Team SH

|
Posted: Sun Apr 24, 2005 14:43 Post subject:
|
|
Du har inte din crosshair inställd på rött då?

|
|
Back to top
|
|
 |
Cobra
VIP Member

|
Posted: Sun Apr 24, 2005 15:29 Post subject:
|
|
mm du borde byta färg på ditt crosshair raBBit. Själv kör jag med lila. Såg på ett program på teve för ett tagsen om tecken och hur vi uppfattar dem. Där visade en stridspilot hur det va upplagt i flyget. De körde med en ljusblå bakgrund och en gul färg för att visa tecken på skärmen. Det va nån psykolog som räknat ut att VI mäniskor uppfattar gult snabbast. Så igentligen borde man köra med gul inställning.
_________________ Muu
|
|
Back to top
|
|
 |
raBBit
AT with MBT LAW

|
Posted: Sun Apr 24, 2005 16:01 Post subject:
|
|
ahh så färgen på den texten är beroend epå min crosshairfärg. Hopp var ju jobbigt. Har röd på crosshair för att det syns tydliget och det är en så liten yta så det kan jag inte förväcla med namntaggar.
|
|
Back to top
|
|
 |
KiWi
Support-gunner

|
Posted: Sun Apr 24, 2005 17:35 Post subject:
|
|
lol, samma sak i cv, det som man ser i "mitten", massa linjer osv beror på crosshair färgen
|
|
Back to top
|
|
 |
__JaCke
Support-gunner
Joined: 26 Nov 2004 Posts: 284 Location: Pendlar mellan Ingenmansland och Narvik
|
Posted: Sun Apr 24, 2005 19:50 Post subject:
|
|
| Cobra wrote: | | mm du borde byta färg på ditt crosshair raBBit. Själv kör jag med lila. Såg på ett program på teve för ett tagsen om tecken och hur vi uppfattar dem. Där visade en stridspilot hur det va upplagt i flyget. |
Kan det möjligen vart på Hockeykväll du såg det?
|
|
Back to top
|
|
 |
Cobra
VIP Member

|
Posted: Sun Apr 24, 2005 19:55 Post subject:
|
|
Jo det va det nu ja! det handla om vilken färg som va bäst på en målvakt.
_________________ Muu
|
|
Back to top
|
|
 |
erik91
AT-soldier
|
Posted: Sun Apr 24, 2005 21:09 Post subject:
|
|
jag kör med gult iaf visste inte det där med att man uppfattar gul snabbare för mej är det bara för att jag började med gul o se har jag vant med o då känns det konstigt när man byter.....
men vet nån om man kan ha crosshair i flera färger så den där texten weopon 1 ready tex skulle vara röd men resten gul?????
_________________ (\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
|
|
Back to top
|
|
 |
|