silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Wed Apr 16, 2014 16:07
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Bussar
Moderators: Team SH
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 2 of 3 [33 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Author Message
Europee
AT-soldier

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 11:57    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

renmark wrote:
finns ju redan lastbilarna (personliga favoriter) på engerdal och flisa och dom är det inte en kotte som använnder tyvär... lägg hällre mer vikt på flera militära fordon (som PBV302A Wink måste ha med den) som man faktiskt kan ha nytta av.

fast på ett sätt hade det vatt bra med lite fler objekt på gatorna i städerna.
dom behöver inte nödvändigtvis gå att köra, men det hade definitivt gjort det hela mer levande

Jag känner mej som en rullande måltavla i lastbilarna, framför allt på engerdal Smile

the_philosopher
Support-gunner

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 12:32    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Tror ni att Sverige kan komma att ha sånna här bussar år 2007?

http://www.bkv.hu/galeria/page07.html

Till renmark: Ja bussarna kanske bara skulle användas första dagen (som lastbilarna som du sade) men anledningen till att jag själv inte använder den är för att den inte ser ut som ett civilfordon. Jag hade säkert använt den oftare om den stog mitt inne i staden på Engerdal och såg ut att tillhöra Transport Logistics eller Pågen. Grejen med civilbilar är inte att man tar en handfull av dem och försöker anfalla en kontrollpunkt, utan att när du är mitt inne i stan, är svårt skadad och lider av tunnelséende så vill du ha nåt snabbt att komma iväg med. Då kan en gammal Volvo 240 eller en SL buss räcka till det. Det är ungefär som civilbilarna på Basrahs Edge i DC eller traktorn på Breakthrough i FH.
Back to top
View user's profile Send private message 
Young
AT-soldier

PostPosted: Sun Feb 27, 2005 18:34    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Dietrich123 wrote:
Asså kom igen grabbar vill ni åka ut på slag fältet med en sl buss???...ja i så fall ska de vara nr 570, 575 annars e inge kul :7.
Sen en annnan skulle über har med de som statisktobejkt x).

Då tycker jag att du någon dag pallrar dig på 570an (eller om det är 575an) och hälsar på mig på realonline (www.realonline.se) och visar CS-kidsen att det finns andra spel än just CS, jag bjuder några timmars spelande...

I övrigt hålle rjaqg med om att slutdestinationen för just de bussarna (sigtuna) är ett jävla slagfällt Wink

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger 
ICQ Number 
Dietrich123
VIP Member

PostPosted: Sun Feb 27, 2005 19:04    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Ööööööööhh.....o_O nu blir ja rädd äre en till fan som känner till Sigtuna än mej Shocked.

Coolt får man höra nu vart bor du Very Happy.

-=let them hate. as long as they fear! =- Bra sagt.
Back to top
Young
AT-soldier

PostPosted: Sun Feb 27, 2005 19:44    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Äh, räcker det inte med att jag jobbar på RO och kan plugga ur er server när jag känner för det? Twisted Evil
ska du ha detaljer om var jag bor nu oxå? =)
I Märsta, Västrabangatan.

Back to top
ICQ Number 
renmark
VIP Member

PostPosted: Sun Feb 27, 2005 21:38    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

the_philosopher wrote:

Till renmark: Ja bussarna kanske bara skulle användas första dagen (som lastbilarna som du sade) men anledningen till att jag själv inte använder den är för att den inte ser ut som ett civilfordon. Jag hade säkert använt den oftare om den stog mitt inne i staden på Engerdal och såg ut att tillhöra Transport Logistics eller Pågen. Grejen med civilbilar är inte att man tar en handfull av dem och försöker anfalla en kontrollpunkt, utan att när du är mitt inne i stan, är svårt skadad och lider av tunnelséende så vill du ha nåt snabbt att komma iväg med. Då kan en gammal Volvo 240 eller en SL buss räcka till det. Det är ungefär som civilbilarna på Basrahs Edge i DC eller traktorn på Breakthrough i FH.

jo det hade säkert varit bra i verkligheten, men där är ju ingen civilbefolkning att flyta in bland i SH
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
the_philosopher
Support-gunner

PostPosted: Mon Feb 28, 2005 23:08    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

renmark wrote:
the_philosopher wrote:

jo det hade säkert varit bra i verkligheten, men där är ju ingen civilbefolkning att flyta in bland i SH

Flyta? Neutral

Finns andra sätt att få tag på dem. Låta dem stå tomma i nåt garage i staden, låta bilarna stå på parkeringen (känns ju lite lustigt med camouflerade bilar vid RIMI parkeringen).

Om du har spelat Juno Beach till FH nån gång så förstår du vad jag menar. Rostiga Opel Blitz och Kubelwagen vid gatukanterna.

Civilbefolkningen kan ju vara evakuerad från staden innan anfallet, du vet, det som amerikanarna gjorde innan de anföll Fallujah i Irak. De som stannade kvar kanske lämnade lite bilar efter sig.

Jag vet inte egentligen bara någon har nån bra anledning till att ha civilfordon i nån stad och jag blir överlycklig. Very Happy
Back to top
renmark
VIP Member

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 07:43    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

the_philosopher wrote:
renmark wrote:
the_philosopher wrote:

Flyta? Neutral

Finns andra sätt att få tag på dem. Låta dem stå tomma i nåt garage i staden, låta bilarna stå på parkeringen (känns ju lite lustigt med camouflerade bilar vid RIMI parkeringen).

Om du har spelat Juno Beach till FH nån gång så förstår du vad jag menar. Rostiga Opel Blitz och Kubelwagen vid gatukanterna.

Civilbefolkningen kan ju vara evakuerad från staden innan anfallet, du vet, det som amerikanarna gjorde innan de anföll Fallujah i Irak. De som stannade kvar kanske lämnade lite bilar efter sig.

Jag vet inte egentligen bara någon har nån bra anledning till att ha civilfordon i nån stad och jag blir överlycklig. Very Happy

1. Va? va fan snackar du om?
2. men om du så gärna vill dra runt i en rosa bil när jag kommer med strv122 så vore det skoj att höra dig säga en endaste fördel med det sen.
3. så du tror att amerikanerna hoppa ur sina tanks och in i dom sketna urbrännda irakiska bilarna?
Back to top
Special Air Rescue
Medic-soldier

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 11:57    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

the_philosopher wrote:

Tjaa varför inte... Rolling Eyes

Om inte jag har helt fel så traffikerar den bussen Norra skärgården i Göteborg Razz

Back to top
Ernst
VIP Member

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 13:13    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Special Air Rescue wrote:
the_philosopher wrote:

Tjaa varför inte... Rolling Eyes

Om inte jag har helt fel så traffikerar den bussen Norra skärgården i Göteborg Razz

Jag tror det är en trådbuss på den bilden. Det har vi inte i Sverige. Wink

Du är för dålig för att kasta sten.
Back to top
CyberLizard
VIP Member

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 14:00    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Ernst wrote:

Vi har ju spårvagnar... Wink (Jag tänker då på de välstädade, fina vagnarna som rullar i Norrköping...) Lol.

Ang. Civilbefolkningen skulle man nog, om man har lite för mycket fritid, kunna slänga in en massa bottar som enbart kan använda köksknivar och älgstudsare/hagelbössa (Basebollträ?). Iklädda rutiga flanellskjortor och slitna jeans, självklart.

Edit: Så här ser btw trådbussarna ut: http://www.bkv.hu/galeria/troli_page03.html

...These new scopes is really good! I can count your freckels...
Back to top
M3duz@
Spammer

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 14:40    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

CyberLizard wrote:
Ernst wrote:

Vi har ju spårvagnar... Wink (Jag tänker då på de välstädade, fina vagnarna som rullar i Norrköping...) Lol.

Ang. Civilbefolkningen skulle man nog, om man har lite för mycket fritid, kunna slänga in en massa bottar som enbart kan använda köksknivar och älgstudsare/hagelbössa (Basebollträ?). Iklädda rutiga flanellskjortor och slitna jeans, självklart.

Edit: Så här ser btw trådbussarna ut: http://www.bkv.hu/galeria/troli_page03.html

Du får gärna förklara hur du tänkte "slänga in massa bottar"...

Back to top
CyberLizard
VIP Member

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 14:58    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

M3duz@ wrote:

Du får gärna förklara hur du tänkte "slänga in massa bottar"...

1. Jag kan absolut inget om programmering, men jag har för mig att det finns banor som man kan spela med bot-stöd, Jag menar, EA lyckades. Hallå? EA? Kan dom kan nog vem som helst. (Ok, DICE gjorde den delen. Men ändå.). Och vad jag också vill minnas är att SH-dev har gjort om uniformerna så att de ser ut som Norges resp. Sveriges uniformer.

2. Jag sa att "om man har lite för mycket fritid". Kan man hantverket och har "för mycket fritid" så är nog vad som helst möjligt. Du får gärna ge mig en förklaring om hur man gör. Jag kan inte men jag är intresserad. Till en viss gräns av matematik, iofs.

3. Det var ett skämt. Jag är hemskt ledsen om du tog åt dig. Jag ber om ursäkt.

Back to top
M3duz@
Spammer

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 19:02    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

CyberLizard wrote:
1. Jag kan absolut inget om programmering, men jag har för mig att det finns banor som man kan spela med bot-stöd, Jag menar, EA lyckades. Hallå? EA? Kan dom kan nog vem som helst. (Ok, DICE gjorde den delen. Men ändå.). Och vad jag också vill minnas är att SH-dev har gjort om uniformerna så att de ser ut som Norges resp. Sveriges uniformer.

Ja, men som jag förstod det så ville du spela en vanlig SH-match med båda lagen närvarande, sverige och norge, botarna måste tillhöra ett team för att kunna spawnas och det går inte lägga till ett tredje bot-tem, därav min fråga (du kanske hade någon revolutinerande lösning)

CyberLizard wrote:
2. Jag sa att "om man har lite för mycket fritid". Kan man hantverket och har "för mycket fritid" så är nog vad som helst möjligt. Du får gärna ge mig en förklaring om hur man gör. Jag kan inte men jag är intresserad. Till en viss gräns av matematik, iofs.

Jag tror nog inte just detta är möjligt (så länge du inte ängnar din fritid till att hacka DICE för att få tag i källkoden)

CyberLizard wrote:
3. Det var ett skämt. Jag är hemskt ledsen om du tog åt dig. Jag ber om ursäkt.

Naturligtvis förstod jag att det var ett skämt och jag tog inte åt mig Very Happy

Back to top
CyberLizard
VIP Member

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 20:07    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Hurra, Navelskåderi. Min favoritsysselsättning! Very Happy (sorry till alla som stör sig på OT-käbbel Wink )

M3duz@ wrote:
Ja, men som jag förstod det så ville du spela en vanlig SH-match med båda lagen närvarande, sverige och norge, botarna måste tillhöra ett team för att kunna spawnas och det går inte lägga till ett tredje bot-tem, därav min fråga (du kanske hade någon revolutinerande lösning)

För att citera en känd Ramel-sketch: "Tänkte inte på de..." Visst kan man fixa kostymer och så, men det går kanske inte att bara få bottarna att använda det (Som ett eget "vapen" eller något. Som sagt, jag kan inget alls om programmering. Fråga mig om skådespeleri.) Och om alla ser ut så har vi bara ett nytt "Redneck Rampage"-á la Mora med träskor... Shocked

M3duz@ wrote:
Jag tror nog inte just detta är möjligt (så länge du inte ängnar din fritid till att hacka DICE för att få tag i källkoden)

Tja, det är ju en form av hobby. Wink

M3duz@ wrote:
Naturligtvis förstod jag att det var ett skämt och jag tog inte åt mig Very Happy

Bra. Dock ber jag om ursäkt om jag lät snarstucken tidigare. Det är rullstolen som gnisslar så förbenat, jag blir så grinig på den... WinkLaughing

Back to top
Page 2 of 3 [33 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum