silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Sat Dec 20, 2014 07:09
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Open Discussion
Saker jag vill ska fixas till 0.50 :)
Moderators: Team SH
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 1 of 6 [81 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next
Author Message
EmBra
VIP Member

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 15:32    Post subject:  Saker jag vill ska fixas till 0.50 :)   Mark this post and the followings unread 

Tänkte bara nämna ett par saker som jag "stör" mig lite på när jag spelar och som relativt enkelt kan fixas till.

Detta är inte menat att vara en klagotråd utan bara göra devsen uppmärksamma på saker som de kanske inte har lagt märke till eller brytt sig om.

1. Flaggorna på myren är inte namngivna utan har defaultnamn från BC, de står inte ens i ordning och jag har aldrig lyckats memorera vilka flaggor som e vilka.

Fix: Förslag på namn är: nordväst, nordöst, kullen, södra samt Norgebasen och sverigebasen. Givetvis kan detta även vara på engelska.

2. Flaggan på hill i ingenmansland står inte på marken. just det.. den befinner sig strax ovanför marken och detta har jag stört mig på sen jag kan minnas Wink

Fix: Sätt ner den på marken Very Happy

Detta var mina 2 korvören just nu.. jag har fler saker men minnet sviker mig just nu.. de kommer att läggas till efterhand Wink

Såå, då är det bara för er andra att fortsätta listan men kom ihåg att detta inte är en tråd där man önskar nya saker utan det är en tråd där man önskar att saker som inte är som de ska/bör fixas till.

Back to top
View user's profile Send private message 
raBBit
AT with MBT LAW

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 17:17    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jag ska väl inte vara värre så här kommer det två punkter till.

3. De tre tunnorna vid statoilmacken på svinesund svävar i luften, man kan nästan krypa in under dem.

Fix: Sätt ned dem på marken

4. Om man ställer sig på ammolådan som är vid Rimi på Kongsheim kan man se och skjuta folk som är runt okmring rimi, man kan tex från ammolådan skjuta de som ligger och försöker få flaggan vid Rimi utan att de kan se dig. On man bara hittar "luckan" så verkar det som att det inte finns några "väggar" på taket

Fix: Täpp igen hålet så att man inte kan komma upp med huvudet på "vinden"

Last edited by raBBit on Thu Feb 17, 2005 19:58; edited 1 time in total
Back to top
ICQ Number 
BADstars
VIP Member

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 17:20    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

5. Myren:

De två utkikstornen i svenska main är trasiga, om jag inte minns helt fel måste man gå mot stegen från "fel" håll för att ta sig upp, endast en liten sak men ändå värt att fixa kanske?

Ps. Jag skulle gärna se att den här tråden modereras hårt. Bra initiativ Embra Ds.
Back to top
ICQ Number 
__JaCke
Support-gunner

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 21:10    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Många stenar på banan Myren hänger i luften och de bör sättas på marken tycker jag Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
the_philosopher
Support-gunner

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 21:51    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

6. När man klättrar ner från valfritt utkikstorn på SH Dalen så 'ramlar' man av stegen lite och tar skada. En liten störig sak som jag gärna vill ska fixas.
Back to top
Faxer
AT with MBT LAW

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 22:55    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

tycker det mesta flyger på myren^^ nämen mycket buskar att träd att rätta till Smile
www.svenskalottakaren.tk
Back to top
Zire
Medic-soldier

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 23:02    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

the_philosopher wrote:
6. När man klättrar ner från valfritt utkikstorn på SH Dalen så 'ramlar' man av stegen lite och tar skada. En liten störig sak som jag gärna vill ska fixas.

Samma sak händer när man klättrar ner från stegen på Rimi på Engerdal. Man tar inte så mycket skada dock

If we don´t change, we´ll remain the same...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger 
GOLGO13
VIP Member

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 04:03    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Några saker jag tycker borde ändras till 0.5:

¤ Minska på TOW's räckvidd och splash.
¤ Sänka AG3:ans kraft lite.
¤ Om det går, göra så att Pansarfordonen inte bromsar in när man svänger.
¤ Endast ha 2st platser i svenska Artellerivagnen. Och så att skytten direkt kan se målgivningen.
¤ Öka kraft och splash på Attackhellikoptrarnas kanon.
¤ Byta ljud på G-båten.

+ Skulle vara coolt om ni tog med Vertolen(tror det är Hkp 4) i SH.

Back to top
ICQ Number 
-Þara-
Beta Team

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 08:53    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

GOLGO13 wrote:
+ Skulle vara coolt om ni tog med Vertolen(tror det är Hkp 4) i SH.

Hkp4 ersätts av Hkp 10, 14( kommer att ersätta helikoptertyperna 3, 4 och 11. ) och 15 2007-2009.

www.hjerpeskans.se | Världens bästa svensk norska community |
Back to top
ICQ Number 
ETAB
VIP Member

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 14:28    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

7 vid flaggan i engerdal centrum på engerdal så är den ena sandsäckshalvcirkeln rätt högt ovanför marken vid den delen som pekar mot mataffären.

8 Staketet på västra sidan av Rimi på Kongsheim är också ovanför marken väldigt jobbigt om man ligger och trycker för att ta flaggan på andra sidan.

BADstars
VIP Member

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 17:54    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

ETAB wrote:
8 Staketet på västra sidan av Rimi på Kongsheim är också ovanför marken väldigt jobbigt om man ligger och trycker för att ta flaggan på andra sidan.

Det har jag alltid antagit att det var meningen då det ger möjligheter att kasta granater under staketet. Tycker jag inte ska ändras på...
Back to top
ICQ Number 
Cyrus
Assualt-soldier

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 17:55    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

GOLGO13 wrote:

¤ Endast ha 2st platser i svenska Artellerivagnen. Och så att skytten direkt kan se målgivningen.

Då först blir artilleri en sak som man bör akta sig för. Tror att den lilla detaljen "avskräcker" folk från att lägga art. Rolling Eyes
Back to top
__JaCke
Support-gunner

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 23:47    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Det tycker jag INTE skall ändras. Då måste man ju skjuta in sig med de skarpa granaterna.
Back to top
KiWi
Support-gunner

PostPosted: Sat Feb 19, 2005 00:17    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

diskussionen skulle man inte ta här, tror jag att embra mena, här skulle man endast skriva vad man ville förändra, ursäkta om jag gick embras ärende Wink

Quote:
Detta är inte menat att vara en klagotråd utan bara göra devsen uppmärksamma på saker som de kanske inte har lagt märke till eller brytt sig om.
Back to top
raBBit
AT with MBT LAW

PostPosted: Sat Feb 19, 2005 01:14    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

9. En liten SLK:are(night) upptäckte att det i hangaren på Svinesund går att skjuta upp till andra våningen från första genom ett hål som bara kan ses från första våningen, om man står vänd mot norr i den delen av byggnaden som ser ut som en utbyggnad på "garaget". Det går inte att se eller skjuta genom hålet uppifrån.

Fix: Täpp igen det "enkelriktade" hålet i hangaren
Back to top
ICQ Number 
Page 1 of 6 [81 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Open Discussion
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum