silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Mon Dec 22, 2014 09:44
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Siktet på attackhelis
Moderators: Team SH
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [15 Posts]  
Author Message
Epicenter
VIP Member

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 21:43    Post subject:  Siktet på attackhelis   Mark this post and the followings unread 

För kulspruteskytten i attackhelikoptern, skulle man inte kunna ge honom en indikator som talade hur han riktar vapnet. Ungefär som det är i stridvagnarna.

Det kan ibland vara bra att som skytt veta vart "klockan 12" är någonstans, man blir ju som sagt ganska snabbt desorienterad som skytt när det snurrar och far Smile

Det behöver inte vara något avancerat, kanske räcker med två streck, ett som talar om kanonens riktning x-led och en som talar om elevationen, y-led.

Back to top
View user's profile Send private message 
KiWi
Support-gunner

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 23:01    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

höpp? håller inte alls med, tycker att det är ganska lätt att hänga med, jag använder minimapen
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
Epicenter
VIP Member

PostPosted: Fri Jan 21, 2005 00:46    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Kanske skall förtydliga, det är kulsprutans orientering i förhållande till helikopten som är intressant.

Back to top
BADstars
VIP Member

PostPosted: Fri Jan 21, 2005 03:49    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

håller med! framlförallt näår man är ensam i helin och bytermellan pos 1 och 2 är det bra!!!
Back to top
ICQ Number 
M3duz@
Spammer

PostPosted: Fri Jan 21, 2005 18:28    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

tja... jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta....

men det kanske skulle kunna vara trevligt...

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger 
grizzly
New-spawned

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 16:52    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

riktigt praktiskt, är helt med på detdär
om man gör det lite diskret behöver det inte vara i vägen för de gnällspikarna som vill ha skärmen fri fån jidder när de sjuter

EmBra
VIP Member

PostPosted: Tue Apr 12, 2005 12:42    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jag tänkte på en sak ang. siktet.. och nu kommer jag att svära men gud förlåte mig.

Om det finns en sak som jag verkligen gillar med DC så är det deras gunners sikte till Apachehelikoptern, Den är klockren.. sen att det är små explosiva 30mm kulor den skjuter iväg ger bara en ennu mer härlig känsla.

Jag vet inte om ni har tagit upp detta internt men att ha ett fejkat ir-sikte på attackhelisarna liknande det i DC till apachen, vore kanske något för SH.

Back to top
Cyrus
Assualt-soldier

PostPosted: Tue Apr 12, 2005 19:44    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Det jag inte gillar med siktessaken till apachen är den gröna glasrutan som är ca en halvmeter framför fronten.

Hoppas att det inte är deras lösning för att få lite nv känsla och att tSH skulle lösa det grymmt mycket bättre om dom kände för det.
Back to top
OrRrE
Warned

PostPosted: Tue Apr 12, 2005 21:39    Post subject: Re: Siktet på attackhelis   Mark this post and the followings unread 

jag tycker det skulle vara passande med en "kompass" och en LITEN sådan skulle inte vara ivägen äns får de petigaste.
renmark
VIP Member

PostPosted: Wed Apr 13, 2005 09:07    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

men en kompass borde ju rent logiskt sett visa helikopterns riktning.
Back to top
ConVicTen
VIP Member

PostPosted: Wed Apr 13, 2005 13:40    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

nånting i stil med det som finns på CV´s kanske skulle funka, om det även går att göra en lodrät variant?

Back to top
ICQ Number 
ETAB
VIP Member

PostPosted: Wed Apr 13, 2005 13:53    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

dom sakerna som visar kanonens riktning hoss artellerierna skulle fungera fint, en axel i y-led och en i x-led
OrRrE
Warned

PostPosted: Wed Apr 13, 2005 17:06    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

ETAB wrote:
dom sakerna som visar kanonens riktning hoss artellerierna skulle fungera fint, en axel i y-led och en i x-led

mm jag menade det när jag skrev "kompass"

Om det skulle funka skulle jag inte ha någonting emot en höjdmätare också. det är väl behövligt!

Cobra
VIP Member

PostPosted: Wed Apr 13, 2005 19:15    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Även en för piloten då. som visar va skytten riktar sitt vapen.
Zarkow
Team SH Leader

PostPosted: Wed Apr 13, 2005 19:40    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Nej, inget sådant funkar.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Page 1 of 1 [15 Posts]  
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum