silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Wed Sep 17, 2014 21:32
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
TP 84 Herkules??
Moderators: Team SH
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 1 of 2 [19 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Author Message
Hoolger
Banned

PostPosted: Tue Oct 05, 2004 16:48    Post subject:  TP 84 Herkules??   Mark this post and the followings unread 

Hejsan! jag undrar en sak, Ni sa ju att ni inte skulle ha med jetplan som jas och andra modeller. Men at ha med tp 84 herkules skulle ju vara jättebra ju! Då har man ju ett bra plan som kanske skulle kunna Spwana i! Så börjar man i planet och efter kanske 5 sek så automatiskt så blir det grönt ljus och man kastas ut och fallskärmen väcklas ut av sig själv! Vad säg om det? Värt att tänka på iallafall! Wink

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
M3duz@
Spammer

PostPosted: Tue Oct 05, 2004 16:52    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Fixar du en modell så ska jag få in en herkules på en SilentMappers-karta Smile

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger 
Hoolger
Banned

PostPosted: Tue Oct 05, 2004 17:13    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

M3duz@ wrote:
Fixar du en modell så ska jag få in en herkules på en SilentMappers-karta Smile

Jag kan inte! men det finns väl många som gör strålande jobb på sådant där! :?

Back to top
Hoolger
Banned

PostPosted: Tue Oct 05, 2004 17:17    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Sen kan man ju kanske sno och göra om (hotta up:D) den från desert combat!Very HappyVery Happy

Back to top
Faxer
AT with MBT LAW

PostPosted: Tue Oct 05, 2004 17:38    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Hoolger wrote:
Sen kan man ju kanske sno och göra om (hotta up:D) den från desert combat!Very HappyVery Happy
Det är nog det sista tSH skulle göra Rolling Eyes
www.svenskalottakaren.tk
Back to top
Hoolger
Banned

PostPosted: Tue Oct 05, 2004 17:42    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Faxer wrote:
Hoolger wrote:
Det är nog det sista tSH skulle göra Rolling Eyes
Men det finns väl någon som är duktigt på det där som kan göra en riktigt bra modell! Någon frivillig??

Back to top
messias
VIP Spammer

PostPosted: Tue Oct 05, 2004 17:59    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Har du spelat Rennesoy sen 0.45 kom?
Gör det och notera spawnpoint som svensk Wink

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Hoolger
Banned

PostPosted: Fri Oct 08, 2004 20:50    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

messias wrote:
Har du spelat Rennesoy sen 0.45 kom?
Gör det och notera spawnpoint som svensk Wink

nejj jag har inte det! vad är det för ny spawnpoin då?

Back to top
-Þara-
Beta Team

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 11:25    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

rtfrm (rtf_read_me)

www.hjerpeskans.se | Världens bästa svensk norska community |
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
IllvilJa
Assualt-soldier

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 06:47    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Um... jag har framfört teorin på annat håll och jag upprepar den lite mer detaljerad IGEN (ja, jag upprepar mig... FLAME ME Very Happy):

Flyplan för trupptransport och (speciellt Herkules IMHO) FINNS REDAN I SH!!

(fattas nu bara att Herkules IRL inte används av fallskärmsjägare, då har jag skägget i brevlådan, haha...)

Planen är inte synliga i skyn, men dom finns där! Det behövs bara att en tapper scout sätter ut en flagga för att Herkulesplanen sänker sig ner och står till tjänst som spawnpoints... eller snarare, dom är kvar en bit upp men man kan man spawna på den plats i luften man skulle befunnit sig i en stund efter att man hoppat ut från planet en bit upp (ja, det är kan låta lite märkligt att man så att säga måste hoppa ut ur planet "i förväg" innan man dör för att sedan respawna lagom till strax efter döden men datorn håller reda på den händelsen i förväg åt en och dessutom så inser man att återuppståndelsen från de döda i sig är en ganska orealistisk och extraordinär händelse och således har sin egen logik, eller snarare brist på densamma Wink)

Allvarligt talat, ett av de viktigaste elementen med Herkules (luftlandsättning) finns med i spelet. Att även peta in själva planet i sig i spelet är mycket svårt precis som framkommits när flygplans som topic ältats mer eller mindre ad naseum...

hm... för att skynda på illamåendet hos vissa samt denna tråds låsning kan jag väl ännu en gång vara lite kreativ i frågan... kanske om man kunde låta planet, med pilot i "spawna" en bit utanför stridsområdet, flyga in i området varvid soldater som har planet som spawnpoint hoppar ur vid en lämplig punkt... sen tar planet och mer eller mindre avsiktligt flyger ut ur stridsområdet, dels för att det rör sig snabbt och är trögmanövrerat och därmed egentligen inte har något val och dels för att det är taktiskt vettigt (flygplan som släppt sina soldater brukar ju oftast inte stanna kvar eller hur...). Väl tillräckligt långt ute ur stridsområdet "försvinner" flygplan och pilot UTAN att piloten "dör" eller att sidan förlorar en ticket... Sen väljer piloten ungeför när var och hur han och hans plan "respawnar" för att sedan flyga in och släppa ner ett nytt gäng glada gubbar. Skjuts planet och piloten ner "in flight", tja, då dör ju killen och planet respawnas inte på länge.

När jag tänker efter... hur får man in piloten? Tja, han kanske kan kliva in i marken, starta planet och flyga ut ur kartan.

När jag tänker efter ett varv till... den här "spawna, flyga in, utför uppdrag, flyg ut...vänta på respawn..." kanske kan användas även för jetflygplan som JAS som ägnar sig åt saker som att attackera markmål, helisar, andra jetflygplan eller bara som spaningsplan för att fotografera lämpliga markmål för artilleri?

Och när jag ånyo tänker inser jag att BF motorn säkert ALDRIG skulle få för sig att stödja något sådant som "tillfälliga" flygplan som far in och ut ur stridsområdet... (så tSH och andra kan andas ut...)

Men... å andra sidan... tSH HAR faktiskt presterat saker som TOW, scouternas flaggor, soldaternas tunnelseende m.m.... så det kanske inte är så säkert att "tillfälliga flygplan" är omöjliga!

Ok, jag skall direkt säga att jag inte har någon avsikt få till stånd en diskussion som har som mål att få in flygplan i SH, för det kommer inte att ske (det vill säga utöver den typ av "abstrakta" flygplan som de som släpper ut fallskärmsjägarna idag) utan det var snarare bara kul att ventilera funderingarna på hur problemet kunde lösas. Tänkte det var en lite annorlunda väg att attackera problemet men framför allt, det kanske inspirerar tSH till kanske inte just flygplan men vem vet, något helt annat som slår oss och dem själva med häpnad...

Hm... flygunderstöd alternativt artilleristöd? Man ser inte flygplanen som släpper bomberna/raketerna alt kanonerna som skjuter salvor (ingen "rattar" dem) men med hjälp av ett litet "radiokit" som man kan plocka upp kan man beordra att helvetet skall bryta löst på någon fläck inom synhåll.... bara ytterligare ett illa stickspår...

Tja, tack för en kul modd... hoppas jag inte irriterade utan snarare inspirerade med det här inlägget.

med vänliga hälsningar

"Svin! Vill ni leva i evighet?"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Number 
Ulric
AT-soldier

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 17:16    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Snälla. Sluta att tjata om flygplan. Det kommer inte att hända. Det enda ni åstakommer är att Zarkow blir lack.

Striderna är för täta och på för små kartor för att man ens ska kunna flyga en jäkla Saab Sifir.

Nöj er med helikoprarna. De är trevliga nog.

Faxer
AT with MBT LAW

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 17:22    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Ulric wrote:
Nöj er med helikoprarna. De är trevliga nog.

Man är nog mer än nöjd över SHs helisar, det är extremt bra gjorda!

www.svenskalottakaren.tk
Back to top
renmark
VIP Member

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 17:27    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

tycker allt över hkp9 är statsbonusverktyg.
men det är bara min åsikt Wink
Back to top
Ernst
VIP Member

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 17:35    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Hehe Renmark. Bara för att du inte kan manövrera en HKP16 eller Tiger.

Och stackars lilla Hoolger blev bannad. Undrar varför? Mr. Green

Du är för dålig för att kasta sten.
Back to top
-Þara-
Beta Team

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 18:42    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

För att Zarkow´s antispam_tunnelquoting_jetrequest-alert_troll-detection_BOT-system är online 24/7 även fast han sitter på en strand någonstans i Asien och slurpar i sig milkshakes? Wink

www.hjerpeskans.se | Världens bästa svensk norska community |
Back to top
ICQ Number 
Page 1 of 2 [19 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum