| Author |
Message |
Henke tgb
New-spawned
|
Posted: Sun Oct 09, 2005 10:51 Post subject:
Stridsvagn som spawnar på Lastbilssläp |
|
Jag tycker att en mobil spawnpoint för en stridsvagn på en lastbil inte skulle vara så dum. För då kan man från huvudbasen köra fram lastbilen med stridsvagnen på, för att sedan köra av den och använda den. Sen när den stridsvagnen har gjort sitt så spawnar en ny på lastbilen som man parkerat i närheten, som väntar på en.
Det tuffasten var om man skulle kunna göra en Lastbil (tex Scania 144 6x6, eller något liknande) med ett stridsvagnssläp efter, men om det inte är genomför bart så borde man kunna ha bara en lastbil med stridsvagn på.
Ungefär som hangarfartygen har sina flyglan.
Detta är väll bara anvndbart på (stora banor) med långa avstånd... är inte så realistiskt med en lastbil "mitt inne i striden"
Henke
|
|
Back to top
|
|
 |
Cerebrosus
RisingRebels MapTeam

|
Posted: Sun Oct 09, 2005 12:14 Post subject:
|
|
kan tilläggas att ett sånt 97 tons ekipage inte har någon terrängtagningsförmånga att tala om... kan framföras på grusväg, att köra på en gräsmatta skulle jag inte ens drömma om...
Nu har jag inte full koll på uppbyggnaden av försvarets maskintrailers, men antar att dom är uppbyggda enligt samma princip som de civila, detta innebär att trailern måste lossas från dragbilen innan vagnen kan lossas, lastning och lossning borde ta c:a 30 min i verkligheten..
Välkommen till forumet förresten :-)

|
|
Back to top
|
|
 |
Henke tgb
New-spawned
|
Posted: Tue Oct 11, 2005 18:54 Post subject:
|
|
Hehe tack
Mm när du säger det där med vikter och bärigheter så är jag ganska medveten om det men tänkte dock inte på det... Och det finns heller ingen nytta av att få fram mindre fordon eftersom de går fortare att köra själv.
Jag har inte heller så stor koll på transprt ekipage för Stridsvagnar men jag vet att under andra världs kriget så fanns det släp där stridsvagnarna som körde ner med ramper... men som sakt andra världs kriget och troligtvis inte lika tunga stridsvagnar.
En annan sak som jag saknar på alla BF moddar är att framkomligheten på land sällan är "svår" tex dåliga vägar eller "fastkörningar" i lera eller annat. Det är kanske inte så "vesentligt".
|
|
Back to top
|
|
 |
Thossma
New-spawned
|
Posted: Fri Oct 14, 2005 19:08 Post subject:
|
|
En svensk stridsvagnstransport trailer lastas och lossas med ramper baktill. i verkligheten tar det mellan 10 och 12 minuter att lasta ett helt kompani bestående av 14 122 or med tillhörande bärgare skjukvårdsvagn mm.
|
|
Back to top
|
|
 |
Keso
Assualt-soldier
|
Posted: Fri Oct 14, 2005 23:23 Post subject:
|
|
Imponerande måste jag säga!
|
|
Back to top
|
|
 |
Lethal_Impact
VIP Member

Joined: 09 Jan 2004 Posts: 243 Location: Behind you, with a [knife]...
|
Posted: Wed Nov 02, 2005 22:01 Post subject:
|
|
| Quote: | | Det tuffasten var om man skulle kunna göra en Lastbil (tex Scania 144 6x6, eller något liknande) med ett stridsvagnssläp efter, men om det inte är genomför bart så borde man kunna ha bara en lastbil med stridsvagn på. Ungefär som hangarfartygen har sina flyglan. |
Vad jag vet så kan man bara ha Pbv 401 och bandvagnarna på flak direkt på en lastbil, men de finns ju inte heller med i modden.
Stridsfordonssläpen som lastar 90:ior kan ju även lasta nästan allt som inte är smalare än en lastbil. Framkomlighet med det släpet då? Nog går det köra i skogen med dom under gynnsamma förhållanden.(Med vilja, våld och vaselin går allt)

|
|
Back to top
|
|
 |
|