silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Sat Nov 29, 2014 00:44
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Stridsvagn som spawnar på Lastbilssläp
Moderators: Team SH
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [6 Posts]  
Author Message
Henke tgb
New-spawned

PostPosted: Sun Oct 09, 2005 11:51    Post subject:  Stridsvagn som spawnar på Lastbilssläp   Mark this post and the followings unread 

Jag tycker att en mobil spawnpoint för en stridsvagn på en lastbil inte skulle vara så dum. För då kan man från huvudbasen köra fram lastbilen med stridsvagnen på, för att sedan köra av den och använda den. Sen när den stridsvagnen har gjort sitt så spawnar en ny på lastbilen som man parkerat i närheten, som väntar på en.
Det tuffasten var om man skulle kunna göra en Lastbil (tex Scania 144 6x6, eller något liknande) med ett stridsvagnssläp efter, men om det inte är genomför bart så borde man kunna ha bara en lastbil med stridsvagn på.
Ungefär som hangarfartygen har sina flyglan.

Detta är väll bara anvndbart på (stora banor) med långa avstånd... är inte så realistiskt med en lastbil "mitt inne i striden"

Henke
Back to top
View user's profile Send private message 
Cerebrosus
RisingRebels MapTeam

PostPosted: Sun Oct 09, 2005 13:14    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

kan tilläggas att ett sånt 97 tons ekipage inte har någon terrängtagningsförmånga att tala om... kan framföras på grusväg, att köra på en gräsmatta skulle jag inte ens drömma om...

Nu har jag inte full koll på uppbyggnaden av försvarets maskintrailers, men antar att dom är uppbyggda enligt samma princip som de civila, detta innebär att trailern måste lossas från dragbilen innan vagnen kan lossas, lastning och lossning borde ta c:a 30 min i verkligheten..

Välkommen till forumet förresten :-)

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger 
ICQ Number 
Henke tgb
New-spawned

PostPosted: Tue Oct 11, 2005 19:54    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Hehe tack
Mm när du säger det där med vikter och bärigheter så är jag ganska medveten om det men tänkte dock inte på det... Och det finns heller ingen nytta av att få fram mindre fordon eftersom de går fortare att köra själv.
Jag har inte heller så stor koll på transprt ekipage för Stridsvagnar men jag vet att under andra världs kriget så fanns det släp där stridsvagnarna som körde ner med ramper... men som sakt andra världs kriget och troligtvis inte lika tunga stridsvagnar.
En annan sak som jag saknar på alla BF moddar är att framkomligheten på land sällan är "svår" tex dåliga vägar eller "fastkörningar" i lera eller annat. Det är kanske inte så "vesentligt".
Back to top
Thossma
New-spawned

PostPosted: Fri Oct 14, 2005 20:08    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

En svensk stridsvagnstransport trailer lastas och lossas med ramper baktill. i verkligheten tar det mellan 10 och 12 minuter att lasta ett helt kompani bestående av 14 122 or med tillhörande bärgare skjukvårdsvagn mm.
Back to top
Keso
Assualt-soldier

PostPosted: Sat Oct 15, 2005 00:23    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Imponerande måste jag säga! Smile
Back to top
Lethal_Impact
VIP Member

PostPosted: Wed Nov 02, 2005 23:01    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Quote:
Det tuffasten var om man skulle kunna göra en Lastbil (tex Scania 144 6x6, eller något liknande) med ett stridsvagnssläp efter, men om det inte är genomför bart så borde man kunna ha bara en lastbil med stridsvagn på. Ungefär som hangarfartygen har sina flyglan.

Vad jag vet så kan man bara ha Pbv 401 och bandvagnarna på flak direkt på en lastbil, men de finns ju inte heller med i modden.

Stridsfordonssläpen som lastar 90:ior kan ju även lasta nästan allt som inte är smalare än en lastbil. Framkomlighet med det släpet då? Nog går det köra i skogen med dom under gynnsamma förhållanden.(Med vilja, våld och vaselin går allt)

Back to top
Page 1 of 1 [6 Posts]  
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum