silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Mon Oct 20, 2014 23:11
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
helikopter vs pansarvagn?
Moderators: Team SH
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [14 Posts]  
Author Message
michell
New-spawned

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 18:14    Post subject:  helikopter vs pansarvagn?   Mark this post and the followings unread 

LUFT när nyckelordet när man får kritik.

Lysstna
Uppskatta
Förstå
Tala
Inte komma med taskiga kommentarer och dylikt.

Jag såg på discovery och på ett antal andra program och har upptäckt att Attackhelikopterna är "the ultimate tankbuster" i "extreme machines" och det är programmet med en kille som testar olika saker..anyways, I Silentheroes är det Pansarvagnen som är "the ultimate copterbuster" varje gång JAG blir nerskjuten är det av en pansarvagn! Det är lättare för en pansarvagn att skjuta ner en helikopter än det är för en helikopter att skjuta pansarvagnen.Senast igår såg jag en pansarvagn stå helt stilla och skjuta ner en helikopter som var JÄTTE långt borta, man såg bara siluetten. JAG tycker inte det är speciellt roligt eller genomtänkt. Neutral jag blir lite irreterad..
Back to top
View user's profile Send private message 
erik91
AT-soldier

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 18:17    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

jag tyker det är bra att tanks tar ned hellis men dom flesta tanksen siktar inte särskilt högt så det är svårt att slå ut dom om det inte gick skulle hellikoptrarna äga slagfältet o ingen skulle köra pansar......
Back to top
michell
New-spawned

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 18:25    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

ja, fast det är betydligt lättare att köra en pansarvagn än en helikopter, en pansarvagn kan bara stanna upp och stå still , en helikopter flyger/hovrar och det är svårt. och nu tycker jag pansarvagnarna äger slagfältet och de har de gjort ända sen det börja tycker jag. hur många hinner kuta fram framför en pansarvagn och lägga ut sina minor? och hur många väljer att ha pv-vapen? , jag tycker aldrig att mitt lag har sin pv gubbe på rätt plats, och även om det är bra så är det ju inte så realisktiskt ..det är 2 grejer
Back to top
-Þara-
Beta Team

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 18:42    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Finns ett ord: KRAFTSAMLA!
Bara att komma igen och skjuta de dumma tanksen! Finns några taktiker som pilot beroende på vilken karta man kör. Titta hur de andra piloterna i ditt lag agerar via kameran.
Bara att träna på. Vem sa att det skulle vara lätt Wink

michell wrote:
Senast igår såg jag en pansarvagn stå helt stilla och skjuta ner en helikopter som var JÄTTE långt borta, man såg bara siluetten

Måste vart Smurk, han avslöja sin taktik idag hehe...

www.hjerpeskans.se | Världens bästa svensk norska community |
Back to top
ICQ Number 
M3duz@
Spammer

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 18:55    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jag måste säga att det har nästan blivit för enkelt nu när det bara är en plats på stridsvagnarna, att STRF ska kunna ta ner heli är ju självklart, men STRV har nästan fått för stort övertag.

Ett problem är att på tillexempel SH_Bocage så ser man oftast helin innan helin kan se strv på radarn och eftersom strv smälter ihop med marken bättre än vad heli gör med himlen har piloterna en svår uppgift.

En lösning på detta är tex att göra aheli lite snabbare, detta skulle hjälpa mkt i vissa situationer.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger 
ChOkE
Beta Team

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 18:59    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Balansen mellan Helikopter och Stridsvagn är bra. Blir du nedskjuten av en strv flyger du för lågt.

"Alltså säga vad ni vill men ChOke den jävlen måste ju fuska så bra han spelar på SH.."
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
M3duz@
Spammer

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 19:02    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

ChOkE wrote:
Balansen mellan Helikopter och Stridsvagn är bra. Blir du nedskjuten av en strv flyger du för lågt.

Jo alla älskar ju LvKv 122 Wink

saknar bara en LvKv9040 med 3p ammo nu Laughing

Back to top
TheSmurk
VIP Member

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 19:51    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Detta är inte sandlåde combat utan SH, vad göra jo man ska inte stiga rakt upp och flyga rakt in i striden inte ens riktiga helli piloter skulle göra så, gör en kring gående manöver flyg lågt ut från basen bort från striden sen tar du höjd och anfaller.
Back to top
EmBra
VIP Member

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 19:53    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Och se till att du alltid har en gunner med dig annars är du chanslös mot andra AHKP samt att de är bra mot alla icka tungt bepansrade fordon som det är onödigt att offra robotar på.

Back to top
Cyrus
Assualt-soldier

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 14:14    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

EmBra wrote:
Och se till att du alltid har en gunner med dig annars är du chanslös mot andra AHKP samt att de är bra mot alla icka tungt bepansrade fordon som det är onödigt att offra robotar på.

Tycker att det är underhållande då folk ibland blir sura för att dom tycker att det är ett slöseri med folk att slänga in gunners. Själv tycker jag att det är ett slöseri att få sin Attackheli nerskjuten av en annan helt i onödan.

Gunner eller inte. Vad jag upplevt är folk delade i sin åsikt.
Back to top
M3duz@
Spammer

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 15:29    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Cyrus wrote:
EmBra wrote:

Tycker att det är underhållande då folk ibland blir sura för att dom tycker att det är ett slöseri med folk att slänga in gunners. Själv tycker jag att det är ett slöseri att få sin Attackheli nerskjuten av en annan helt i onödan.

Gunner eller inte. Vad jag upplevt är folk delade i sin åsikt.

Gunner kan vara liv eller död Smile

Back to top
__JaCke
Support-gunner

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 15:39    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Att vara gunner är tokkul! Särskilt om man har en bra pilot som flyger och ger en mål.

Sen tycker jag inte att det är så svårt att skjuta helikoptrar med stridsvagnarna, men det är oftast för att piloterna flyger för lågt. Är de högt uppe hör man bra ett "pweeeeeeh" och sen smäller det.
Ahkp 1-0 Strv

Det har hänt mig att jag blivit beskjuten av en ahkp, som missade sina skott, men flög så att jag aldrig lyckades få den i sikte. Jag fortsatte att köra omkring som en dåre för att han skulle missa, tills jag upptäckta att jag var ensam. Piloten hade stuckit, utan att jag sett det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
RYthmDivine
VIP Member

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 17:45    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

problemet här kommer av BF-motorns begränsningar:
ahkp använder styrda missiler som riktas med hjälp av ett mastmonterat sikte, man ser knappt helin när den styr in missilen. men detta går inte att simulera i BF-motorn. därav denna taktiska kompromiss som gjorts. Choke har helt rätt när han säger att du flyger för lågt. och den som har rätt bjuder på en öl, var det inte så? Very Happy

ICQ Number 
erik91
AT-soldier

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 18:16    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

jag tyker det är asskul o va gunner jag med fast mitt STORA fel som gunner är att jag ser helfden så långt som andra gunners så jag e rätt värdelös som gunner iaf.....
Back to top
Page 1 of 1 [14 Posts]  
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum