silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Sat Nov 01, 2014 04:27
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Elevationen på 122:an
Moderators: Team SH
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 3 of 3 [36 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3
Author Message
Special Air Rescue
Medic-soldier

PostPosted: Fri Jan 14, 2005 11:58    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Ursäkta om jag verkar okunnig osv i ämnet... (Vilket jag är!)

Men skulle man inte kunna vinkla tornet de resterande 6 graderna framåt sa att man kan skjuta mer neråt och att samtidigt ändra elevationen tillräckligt så att man kan skjuta som vanligt bakåt dvs 3 graders lutning....

Bara en idè..... Rolling Eyes

/Special Air Rescue

[edit] Kanske lite svårt beskrivet men jag hoppas att ni förstår! Wink [/edit]
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
raBBit
AT with MBT LAW

PostPosted: Fri Jan 14, 2005 20:23    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Har du tänkt på hur jobbigt det blir när du ska följa en vagn, som åker brevid dig, med kanonröret. Om det blir som du föreslog, dvs man tiltar axeln som tornet roterar runt , så måste du kompensera i höjdled när du roterar tornet.
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
fegis
VIP Member

PostPosted: Sat Jan 15, 2005 00:33    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Special Air Rescue wrote:
Ursäkta om jag verkar okunnig osv i ämnet... (Vilket jag är!)

Men skulle man inte kunna vinkla tornet de resterande 6 graderna framåt sa att man kan skjuta mer neråt och att samtidigt ändra elevationen tillräckligt så att man kan skjuta som vanligt bakåt dvs 3 graders lutning....

Bara en idè..... Rolling Eyes

/Special Air Rescue

[edit] Kanske lite svårt beskrivet men jag hoppas att ni förstår! Wink [/edit]

Förutom att tornet skulle stå snett när du siktar åt sidan (vilket ser lustigt ut) samt att du skulle kunna höja pipan 26 grader om du siktar bakåt så borde det funka... Jag tror det skulle bli lustigt dock, problemet som raBBit påtalar finns ju också även om inte jag tror det skulle bli så jobbigt.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Special Air Rescue
Medic-soldier

PostPosted: Sat Jan 15, 2005 22:13    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jag är okunnig som sagt.... satt och funderade en stund bara... allt jag kunde komma på för att lösa det var det som jag sa.....

[Edit] Tänkte mest att man på ngt "osynligt" sett kunnat göra tornet lutat lite..... hur det nu skulla kunna gå till.... men så skrev jag ju när jag hade varit uppe ett antal timmar för mkt=) så det ser inte särskillt klart ut så att säga nu hur jag tänkte [/Edit]
Back to top
Laske
New-spawned

PostPosted: Fri Apr 08, 2005 20:34    Post subject: Inte trovärdigt....   Mark this post and the followings unread 

Kommer inte ihåg gradantalet men det SKALL gå att dumpa eldröret betydligt mer. En stridsvagnsbesättning bör ej visa mer än tornet mot fienden då vagnen står i eldställning, något som är mycket svårt med den begränsade dumpförmågan i SH.

I verkligheten (som jag hoppas att man försöker efterlikna) så följer eldröret vagnens chassi då man vrider tornet ett helt varv runt, oavsett hur mycket man "försöker" dumpa med riktmedlen.

Det är i verkligheten omöjligt att "skjuta sig själv i arslet", dels beroende på riktsystemets programering, dessutom når eldröret utanför chassit både i längd och bredd.

Är det inte möjligt att lösa programeringsmässigt så anser jag att man ändå SKALL kunna dumpa mera, trots risken att slå ut sig själv. Måste man skjuta bakåt så har man gjort fel som vagnchef. Lyckas man skjuta sig själv i arslet så förtjänar man det!

En annan lösning vore att ändra elevationens axel i färdlinjen. Med resultat att kunna dumpa mera framåt och mindre bakåt.

/Laske
Back to top
View user's profile Send private message 
uno
VIP Member

PostPosted: Fri Apr 08, 2005 21:51    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Det har redan diskuterats till förbannelse.

Back to top
ICQ Number 
Page 3 of 3 [36 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum