silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Thu Jul 24, 2014 19:42
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Elevationen på 122:an
Moderators: Team SH
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 2 of 3 [36 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Author Message
IllvilJa
Assualt-soldier

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 10:34    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Quote:
Visserligen kan man motverka att eldröret inte går ner mer än det gör genom att slå i backen precis innan man skall skjuta...

Ok, lite oklart formulerat inser jag nu. "Slå i backen" syftar på att tvärt börja backa hela fordonet, då lyfts bakdelen och fronten sänks, kanonröret riktas därmed i marken ganska nära stridsvagnen och det kan bli VÄLDIGT jobbigt för den Fi som står där Wink .

Over and Out!

"Svin! Vill ni leva i evighet?"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Number 
Lerede
New-spawned

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 11:22    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Master b8; självklart sviker mitt minne. 9º skulle det naturligtvis vara. Jag måste ha sovit på det teoripasset.... Very Happy Trots allt var det körningen jag skulle ha koll på. Fråga om vridmomentet för att dra fast ett bärhjul i stället, det är "mitt" område. Razz

Som jag har tolkat det så har man spärrat kanonen så den inte kan riktas ner. Detta för att man då ska kunna skjuta sig själv i baken. Jag hoppas starkt på en modifiering till nästa release av SH.
Back to top
View user's profile Send private message 
Zarkow
Team SH Leader

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 19:22    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Zarkow wrote:
Det är ett värre problem om spelarna kan spränga sig själva än om de inte kan träffa motståndarna. Så nej, det kommer inte ändras.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ETAB
VIP Member

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 19:23    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Vissa verkar ha svårt att förstå.
Lerede
New-spawned

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 20:47    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Vissa har inte svårt att förstå. Att det är ett värre problem är er subjektiva bedömning. Flertalet i tråden har inte tyckt som er. Eftersom ni inte motiverar era beslut försöker jag naturligtvis påverka er. Precis som ni vill även jag ge min subjektiva syn på frågan och den lär ha framgått vid det här laget. Så nej, svårt att förstå vad ni menar har jag inte. Däremot har jag svårt att förstå anledningen.

Även om detta inte är en demokrati hoppas jag att man får fortsätta ge sin egen syn på saker och ting, samt försöka bidra till att förbättra ett jättebra spel.

/Niclas

ETAB
VIP Member

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 21:00    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Det jag syftade på är att Z och gänget i stort sett aldrig ändrar sig om dom bestämt sig för något. Det är som sagt deras mod och dom gör som dom vill.
Lerede
New-spawned

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 21:12    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Om jag hade skrivit vad jag tycker om det (förutsatt att du har rätt) så skulle jag nog inte längre vara medlem här. Det väljer jag alltså att inte göra. Jag skulle dock vilja ha en förklaring till varför man väljer att göra en inställning som inte stämmer överens med verkligheten.

Att det är värre att man kan skjuta sig själv än att inte kunna skjuta fienden. Ja, det är ju tur att inte Försvarsmakten tänker så för då hade vi fått varsitt knogjärn i plast i stället för Ak 5.

Tyvärr pladdrar jag samma goja i alla inlägg känns det som. Ber om ursäkt för det men anledningen är helt sonika att jag (om en förändring inte är möjlig) vill ha en förklaring.

Zarkow
Team SH Leader

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 22:48    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Men sluta fåna dig för guds skull...att man kan skjuta ihjäl sig själv genom att sikta bakåt med en Stridsvagn är en BUGG.

Att inte kunna skjuta en fiende på grund av att du inte kan sikta på honom är en BEGRÄNSNING.

Måste jag rita ett flödes-schema eller förstår du i alla fall?

För övrigt är det dumheter att det inte går att påverka, vilket alla som varit medlemmar här borde veta. Det betyder dock inte att vi automatiskt lyssnar på en ljudlig minoritet. Så man uppmuntrar forums-terrorism.

Back to top
Lerede
New-spawned

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 23:05    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jag tänker inte föra den här diskussionen lägre än den redan är utan får nöja mig med svaret att mitt önskemål inte är hörsammat. Att vi sedan har olika åsikter är inget jag kan göra mycket åt.

Vidare är det inte jag som har påstått att det inte går att påverka. Det har jag varit aktiv medlem för kort tid för att kunna avgöra.

Kändes kommentaren om flödesschema nödvändig?

Zarkow
Team SH Leader

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 23:07    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Att det är möjligt att påpeka var inte riktat till dig, därav två vagnretur och början "För övrigt", då jag inte ville peka ut någon enskild och råka missa någon annan.

Back to top
Master b8
VIP Member

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 23:10    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Men FFS, släpp det nu. På vilket sätt har diskutionen sjunkit, isåfall genom tjat. Det kommer inte hända nåt, av väl förklarade skäl. Det räcker så.
fegis
VIP Member

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 23:12    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Hur stor är elevationen på 122:an som det är nu om man får fråga??

Back to top
ICQ Number 
Zarkow
Team SH Leader

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 23:27    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

fegis wrote:
Hur stor är elevationen på 122:an som det är nu om man får fråga??

20 grader upp, 3 grader ner.

Och låt mig klargöra en sak:

Att det inte går att ha spärrad elevation vid valda delar, såsom man ha 'på riktigt', är en begränsning i BF-motorn. Finns inga som skulle vilja se en riktigt modd-bar BF-motorn mer än SH-DEVs. Maila vibryrossinte@dice.se och påtala bristerna som finns i motorn. Vem vet, kanske de fixar det till BF2. Satsa inga stora pengar på det bara...

Last edited by Zarkow on Thu Jan 13, 2005 23:32; edited 1 time in total
Back to top
BADstars
VIP Member

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 23:29    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

*edit*
Zarkow hann svara innan min fråga ställdes Razz
*/edit*
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Lerede
New-spawned

PostPosted: Fri Jan 14, 2005 11:26    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Zarkow, eller Z som han internt verkar kallas, har onekligen en smula humor. Fast akta er för hans vrede Very Happy

Ville bara passa på att be om en liten ursäkt för mitt tjat.

(Ta nu inte illa upp, för inlägget är verkligen inte provocerande menat)

Page 2 of 3 [36 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Vehicles
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum