silentheroes.se Forum Index silentheroes.se
A mod for Battlefield 1942 and World in Conflict

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Mon Apr 21, 2014 17:42
All times are UTC + 2 (DST in action)
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Firearms
Ljudet till AT4
Moderators: Team SH
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [14 Posts]  
Author Message
Epicenter
VIP Member

PostPosted: Thu Dec 23, 2004 19:40    Post subject:  Ljudet till AT4   Mark this post and the followings unread 

Detta kan ha ältats i en tidigare tråd men det var dock inget jag kunde hitta.

Jag satt och tittade på filmerna som finns på SAABs hemsida angående AT4, (http://products.saab.se/PDBWeb/ShowProduct.aspx?ProductId=659) . Borde inte ljudet då pskottet avfyras vara en smäll och inte som nu ljudet av en raket?
Back to top
View user's profile Send private message 
Zire
Medic-soldier

PostPosted: Sat Dec 25, 2004 12:33    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Jo, ljudet kanske inte skulle vara som en raket men den låter skitskumt på filmen.
Dne låter inte riktigt som en "smäll" heller.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger 
Meradan
New-spawned

PostPosted: Sun Dec 26, 2004 12:38    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

CS varianterna låter inte riktigt så mycket, men det kan kanske bero på geléklumpen som dämpar bakblåset, eller för att mikrofonen inte tycker om ljudtrycket som blir i de trånga utrymmena. När man ser på snutten där de skjuter med den gamla hederliga varianten med ordentligt bakblås låter det desto mer.

Lite roligt är det iofs när de första skotten går av och killen med AK:n blir lite rädd och inte riktigt vet vad han ska göra en kort stund
Back to top
ICQ Number 
xEroN
VIP Member

PostPosted: Sun Dec 26, 2004 12:58    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

mardrömen torde väl vara stadsskyttesoldat - och pskott skytt

även om de har en annan version av pskottet har jag hört att det ändå är vanligt att de svimmar efter de har skjutit i alla fall. trycket blir likförbannat för stort

intet öfvergår hedrens bud.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
ICQ Number 
raBBit
AT with MBT LAW

PostPosted: Tue Dec 28, 2004 20:15    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Zire wrote:
Jo, ljudet kanske inte skulle vara som en raket men den låter skitskumt på filmen.

Kan inte se filmen då jag sitter på modem men i verkligheten smäller det ordentligt om AT-4/P-skott
Back to top
ICQ Number 
Zire
Medic-soldier

PostPosted: Tue Dec 28, 2004 20:38    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

raBBit wrote:
Zire wrote:

Kan inte se filmen då jag sitter på modem men i verkligheten smäller det ordentligt om AT-4/P-skott

Nä, jag har inte hört den i verkligheten men på filmen smäller den inte precis(kan bero på att jag kanske har kass ljudkort men...). Men jag litar på dig Wink
Back to top
Niceguy
VIP Member

PostPosted: Wed Dec 29, 2004 05:56    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Skulle man inte kunna använda ljudet från AG90, alltså när man skjuter "ett" skott från AGn och kanske förstärka ljudet lite och sedan sätta in ljudet från ett skott för isamma veva man avfyrar p-skottet dvs. först en kraftig smäll och sedan samma ljud som det nu är. eller fungerar inte det?

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Master b8
VIP Member

PostPosted: Wed Dec 29, 2004 10:59    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Niceguy wrote:
Skulle man inte kunna använda ljudet från AG90, alltså när man skjuter "ett" skott från AGn och kanske förstärka ljudet lite och sedan sätta in ljudet från ett skott för isamma veva man avfyrar p-skottet dvs. först en kraftig smäll och sedan samma ljud som det nu är. eller fungerar inte det?

När du säger det så påminner det om pskottsljuden i filmen faktiskt.

Czar
IFAV

PostPosted: Wed Dec 29, 2004 14:27    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Men har någon koll på hur det låter när ett PSkott flyger förbi fem meter vänster om din position?

Det är sådant man inte får/vill uppleva i verkligheten, men något som är vardag i spelet.

Det är inte Lett, men det är Balt.
Back to top
Master b8
VIP Member

PostPosted: Wed Dec 29, 2004 19:04    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Czar wrote:
Men har någon koll på hur det låter när ett PSkott flyger förbi fem meter vänster om din position?

Det är sådant man inte får/vill uppleva i verkligheten, men något som är vardag i spelet.

Har du hört det? Jag vet inte, jag kan inte tänka mig att den låter speciellt mycket, det är ju inte överljudshastighet på den direkt. Ett litet vinddrag kanske...

M3duz@
Spammer

PostPosted: Wed Dec 29, 2004 20:53    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

En tryckförändring antagligen... (känns antagligen som ett vinddrag) och låter väl (antagligen) lite mera än den nyårsraket som passerade rätt nära mig förra året

Back to top
BJE
VIP Member

PostPosted: Thu Dec 30, 2004 11:53    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

M3duz@ wrote:
En tryckförändring antagligen... (känns antagligen som ett vinddrag) och låter väl (antagligen) lite mera än den nyårsraket som passerade rätt nära mig förra året

Pskottet skjuter ju en granat, inte en raket, så det är inte säkert att det låter så mycket. Eftersom det dessutom är underljudshastighet så blir inte bogvågsknallen särskilt märkbar heller.
Back to top
Farks
Support-gunner

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 03:12    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Tycker att det skulle låta häftigare med en stor knall när man avfyrar vapnet. Laughing

Back to top
Ernst
VIP Member

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 05:39    Post subject:   Mark this post and the followings unread 

Farxz wrote:
Tycker att det skulle låta häftigare med en stor knall när man avfyrar vapnet. Laughing

Nu är det ju inte frågan om vad som låter häftigast utan vad som är mest realistiskt. Vill du ha häftiga ljud och effekter ska du spela zQuake. Bara en forumsdel bort. Wink

Du är för dålig för att kasta sten.
Back to top
Page 1 of 1 [14 Posts]  
Post new topic   Reply to topic Mark the topic unread :: View previous topic :: View next topic
 Forum index » SilentHeroes Projects » SilentHeroes - A Battlefield 1942 MOD » SH: Firearms
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum